Облако тегов:
IATC, Антисобытие года, АРТ Корпорейшн, Беларусь, Воронеж, ГИТИС, Гоголь-центр, голосование, гранты, Дальний Восток, Евгений Миронов, заявление, Золотая маска, Кибовский, Кирилл Серебренников, Комсомольск-на-Амуре, Константин Райкин, Координационная группа, лекция, Министерство культуры, Минкульт, московский Департамент культуры, Никитинский театр, Новосибирск, новые члены АТК, Ольга Любимова, Открытое письмо, письмо, Полицейское насилие, премия, премия АТК, Просветительская деятельность, Протесты, Реальный театр, режиссер, Санкт-Петербург, Седьмая студия, Сергей Афанасьев, Сергей Левицкий, Серебренников, следственный комитет, Событие года, солидарность, Софья Апфельбаум, Спектакль года, СТД, суд, театр Современник, ТЕАТР., Театральная Школа Константина Райкина, театральные СМИ, ТЮЗ, Украина, фестиваль, хроника, цензура, Человек года, чувства верующих, Школа театрального блогера, экспертиза, Юлия Цветкова, Юлия Цветкова, режиссера, Якутия
Журнал "Театр"

Петербургский театральный журнал

Музыкальная критика

Современные русские композиторы

Театральная критика


Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Пятница 26 мая 2023
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

Статьи о классической музыке, театре, балете и танце в издании The Theatre Times

The 10th MITEM Theatre Festival continues to showcase the theatre achievements of Hungarian national theatre and productions from other countries. Almost every evening on the stage of the Hungarian National Theatre, whose building resembles an ark of salvation, a variety of world lan ...  >
Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Среда 18 октября 2023
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

This is the story of the Big Bang. Not the explosion that gave birth to the universe. But an explosion in a mine in the Czech town of Karviná (Czech Silesia) near the Polish border. From that explosion was born a universe of pain, as described by Karin Lednická, a n ...  >
Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Вторник 17 октября 2023
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

These two people are separated by history, geography, language, maths, and other school subjects and common truths. But they are united by love. Does this mean something in a society saturated with mistrust, tension, stress, cataclysms, and unlearned history lessons? This is what dir ...  >
Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Среда 11 октября 2023
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

The 10th edition of the Madách International Theatre Meeting in Budapest coincided with the Jewish holiday Sukkot (Festival of Booths). It is celebrated for seven days, one of which was symbolically marked by a performance of The Book of Ruth, performed in Yiddish by the art ...  >
Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Понедельник 09 октября 2023
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

“The life of man to represent, And turn it all to ridicule, Wit did a puppet-show invent…”,- Anglo-Irish writer-satirist, essayist, philosopher, poet, owner of one of the sharpest feathers in the cap of world literature Jonathan Swift. Is it any wonder that one of his most famous wor ...  >
Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Воскресенье 08 октября 2023
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

Budapest is becoming a vibrant place and proving highly attractive to theatre lovers. All the flags of the world gather here, inspired by the energy and life-giving power of theatre. Surprisingly, the Hungarian capital has managed to attract and involve in its theatre festival repres ...  >
Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Среда 27 сентября 2023
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Суббота 27 мая 2023
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Четверг 25 мая 2023
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Понедельник 01 мая 2023
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

The Russian Case: History, politics and eternal values Spring, with all of its uncertain promise, is a time of awakening. In Moscow, theatres are gradually waking from their enforced hibernation. The permitted number of spectators in the theatre auditorium is gradually increasing. Ma ...  >
Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Четверг 29 апреля 2021
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

If theater around the world previously sought to destroy the fourth wall, it has recently had to deal with this wall doubling. It is increasingly difficult for the audience and the performance to meet during the COVID-19 pandemic. Theaters in many countries are closed or operating in ...  >
Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Среда 09 декабря 2020
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

Theatre has survived thanks to its mobility and potential to exchange creative ideas. Since its inception, it has been open to the circulation of different practices, approaches, and conscious action. It is a platform for communication – an exchange of ideas, or partnership if you wi ...  >
Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Понедельник 27 апреля 2020
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

This year is a special one for the Theatre Olympics. For in it’s touring, it is comprised of two mutually enriching parts: for the first time, it is held in two countries – in Russia and in Japan. In Japan, the Theatre Olympics has already ended. It was held from August 23rd to Septe ...  >
Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Суббота 23 ноября 2019
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

Safety is one of the basic human needs and it was in Russia’s theatrical institutions that people began to truly pay attention to this fact. Hanging up evacuation plans, designating exits from the hall with luminous signs, warning about the rules of conduct in case of emergency; the ...  >
Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Суббота 02 ноября 2019
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

While some theatre experts are still discussing whether there is a place for full-fledged plots and narratives in the contemporary theatre, director Jette Steckel and Thalia Theatre argue convincingly that any piece of literature, despite its volume and size, can be transformed into ...  >
Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Четверг 31 октября 2019
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

The guest performance of the Olonkho Theatre from Yakutia in St. Petersburg as part of the Theatre Olympics was preceded by a funny story that became a meme in Russia. Yakut shaman Aleksandr Gabyshev had been walking to Moscow to “exorcise” the president out of the Kremlin. He had co ...  >
Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Суббота 26 октября 2019
Спектакль (, , )
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

The Olympics is a paradoxical phenomenon. On the one hand, it lives in a spirit of competition and rivalry. On the other hand, it is a symbol of peace. Indeed, at the time of the Olympic Games in Ancient Greece, a sacred truce was established. People rested from war and strife. The I ...  >
Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Пятница 18 октября 2019
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

While the guests invited to the event were slowly filling the Great Hall of the Moscow Conservatory, one had just enough time to pore over the excellent booklet that was produced for this year’s presentation of the Yury Lyubimov Public Award, and (to be awarded for the first time eve ...  >
Эмилия Деменцова / The Theatre Times / Суббота 13 октября 2018
Поделиться:      Опубликовать в twitter.com

Облако тегов:
IATC, Антисобытие года, АРТ Корпорейшн, Беларусь, Воронеж, ГИТИС, Гоголь-центр, голосование, гранты, Дальний Восток, Евгений Миронов, заявление, Золотая маска, Кибовский, Кирилл Серебренников, Комсомольск-на-Амуре, Константин Райкин, Координационная группа, лекция, Министерство культуры, Минкульт, московский Департамент культуры, Никитинский театр, Новосибирск, новые члены АТК, Ольга Любимова, Открытое письмо, письмо, Полицейское насилие, премия, премия АТК, Просветительская деятельность, Протесты, Реальный театр, режиссер, Санкт-Петербург, Седьмая студия, Сергей Афанасьев, Сергей Левицкий, Серебренников, следственный комитет, Событие года, солидарность, Софья Апфельбаум, Спектакль года, СТД, суд, театр Современник, ТЕАТР., Театральная Школа Константина Райкина, театральные СМИ, ТЮЗ, Украина, фестиваль, хроника, цензура, Человек года, чувства верующих, Школа театрального блогера, экспертиза, Юлия Цветкова, Юлия Цветкова, режиссера, Якутия IATC, Антисобытие года, АРТ Корпорейшн, Беларусь, Воронеж, ГИТИС, Гоголь-центр, голосование, гранты, Дальний Восток, Евгений Миронов, заявление, Золотая маска, Кибовский, Кирилл Серебренников, Комсомольск-на-Амуре, Константин Райкин, Координационная группа, лекция, Министерство культуры, Минкульт, московский Департамент культуры, Никитинский театр, Новосибирск, новые члены АТК, Ольга Любимова, Открытое письмо, письмо, Полицейское насилие, премия, премия АТК, Просветительская деятельность, Протесты, Реальный театр, режиссер, Санкт-Петербург, Седьмая студия, Сергей Афанасьев, Сергей Левицкий, Серебренников, следственный комитет, Событие года, солидарность, Софья Апфельбаум, Спектакль года, СТД, суд, театр Современник, ТЕАТР., Театральная Школа Константина Райкина, театральные СМИ, ТЮЗ, Украина, фестиваль, хроника, цензура, Человек года, чувства верующих, Школа театрального блогера, экспертиза, Юлия Цветкова, Юлия Цветкова, режиссера, Якутия
Журнал "Театр"

Петербургский театральный журнал

Музыкальная критика

Современные русские композиторы

Ассоциация музыкальных критиков